Istraživanje flore i faune ostrva, koje je trajalo oko tri sata, bila je fokusirano, pre svega, na ptice. Učesnici su saznali kako da ih prepoznaju po zvuku, upoznali se sa osnovnim karakteristikama u ponašanju pojedinih vrsta, kao i načinom obeležavanja ptica i njihovog hvatanja.
Predavačima je bilo zanimljivo kako nešto tako blizu smoga može imati drugačiji i čist vazduh, dok je učesnicima odlazak u prirodu, van škole i obaveza posebno prijao. Svidelo im se što se radionica sastojala iz praktičnih aktivnosti i što je trajala par sati, a ne kao neka predavanja u učionici od po jedva sat vremena.
Za određivanje koordinata, korišćena je aplikacija “Mobile Topographer” koja radi po principu bilo kog GPS uređaja. U zavisnosti od pristupačnosti terena, koja utiče na dostupnost signala, preciznost koordinata može biti i ispod jednog metra greške. Određene su početna i krajnja tačka rute pešačenja (ukupno se pešačilo oko 3,5 kilometra) i posmatranja ptica, kao i tačke sa kojih su uočene pojedine vrste.
Nakon svega, njihov zadatak jeste da ono sto su naučili prenesu na svoje vršnjake i tako nastave krug širenja znanja. Svi ovi podaci mogu predstavljati dobru osnovu za izradu geoprostorne baze podataka o Velikom ratnom ostrvu. Ovakav vid edukacije ne samo što će im pomoći da bolje utvrde i upamte ono što su naučili na radionici, već će im omogućiti i da probiju led sa tremom od javnog nastupa.